اهمیت طراحی سه بعدی در نگاشت سیستم های اعلان حریق F&G Mapping

 

یکی از عوامل تهدیدکننده پروژه‏های نفت، گاز و پتروشیمی، بروز حوادث بر اثر انفجار و اشتعال مواد آتش‏زا و نشت گازهای سمی می‏باشد، از این رو یکی از روشهای افزایش ایمنی پروژه‏های مذکور و کاهش پیامد ناشی از حوادث اشاره شده، طراحی سیستم‏های اعلان حریق و گاز (F&G System) می‏باشد. یکی از معضلات به وجود آمده در عملکرد تجهیزات فوق، نبود استاندارد و راهنمای قاطع در طراحی است که باعث کاهش قابلیت اطمینان از عملکرد سیستم‏های اعلان حریق شده‏است. امروزه شرکت‏های معتبر در دنیا در طراحی این دست سیستم‏ها با کنارگذاشتن شیوه و متدولوژی جانمایی دو بعدی، رو به طراحی و نگاشت آشکارسازهای شعله و گاز به صورت سه بعدی آورده‏اند. این روش با در نظر گرفتن مدل سه بعدی و مشخصات سازنده تجهیزات قابلیت ارائه میزان پوشش تجهیزات توسط آشکارسازها را داراست و دارای قابلیت افزایش راندمان آشکارسازها با بهینه سازی محل نصب و زاویه نصب آنهاست.
از فوائد و نتایج مهم این روش می‏توان به موارد ذیل اشاره کرد:
- دستیابی به اهداف پوشش دتکتورها و حصول اطمینان از میزان پوشش
- کاهش آشکارهای مورد نیاز با تغییر جانمایی و زوایای دید، نسبت به طراحی دو بعدی
- 20 تا 50 درصد کاهش هزینه خرید تجهیزات، نسبت به طراحی دو بعدی
- امکان اعمال مشخصات سازندگان در مرحله خرید و بررسی افزایش یا کاهش راندمان
- رده‏بندی آشکارسازها بر اساس اهمیت آنها جهت بازرسی و کالیبراسیون دوره‏ای
با توجه به موارد اشاره شده شرکت سیمین گامان آریا بر آن شد تا با بهره‏مندی از ظرفیت مهندسان متخصص ایرانی، مطالعات فوق را برای پروژه‏های کشور انجام دهد که این مطالعات در ایران برای اولین بار در دو پروژه با هدف افزایش بهره‏وری توسط این شرکت صورت گرفت که به شرح ذیل می‏باشد:
- بازنگری و کاهش آشکارسازهای مورد نیاز در پروژه چندراهه‏های شماره 7، 8، 9 و 10 آزادگان جنوبی
- کاهش میزان زاویه دید (Field of View) آشکارسازهای شعله پروژه تجهیزات اعلان و اطفاء حریق انبار نفت ری جهت کاهش محدودیت خرید انحصاری از شرکت‏های آمریکایی (تک سورسی) و به تبع آن کاهش قیمت خرید
 
شرکت سیمین گامان آریا آمادگی خود را جهت انجام مطالعات فوق برای پروژه های کارفرمایان محترم، اعلام می دارد.
 
جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.